Preguntes freqüents

1. Bojos per la salut i l'alimentació és exclusiu per a estudiants que fan el Batxillerat?

Sí. va adreçat a estudiants que al curs 2017/2018 facin 1r i 2n de Batxillerat.

Aquest curs forma part del programa "Bojos per la ciència": als altres cursos del Bojos per la ciència (inscripcions a partir de setembre 2017), cal consultar dins de cada curs és per a estudiants de 1r, de 2n o s'hi poden presentar d'ambòs batxillerats.

2. Em puc presentar per lliure?

No. Cada centre educatiu selecciona els estudiants que presenta a cadascun dels cursos del Bojos per la ciència. Per tant, primer parla amb el teu tutor. Tingues en compte que el teu tutor i un dels teus professors t’hauran de fer una carta de recomanació.

Primer t'inscriuen els teus pares, després tu omples la sol.licitud i poses els correus electrònics dels professors que vols que et recomanin. Un cop enviat ells rebran automàticament un correu electrònic amb un enllaç i allà podran escriure la carta de recomanació. Aquesta és l'única via admesa per a fer-nos arribar les cartes.

Siusplau, tant tu com els teus professors, recordeu de revisar la carpeta d'SPAM.

​3Quants alumnes d’un mateix centre es poden inscriure?

Al Bojos per la salut i l'alimentació cada centre educatiu pot presentar fins a 3 estudiants.

Si el teu centre té 4 o més línies de Batxillerat, contacta amb nosaltres: coneixement@fcatalunyalapedrera.com

4. Si ara faig 4t d'ESO en un centre i al curs 2017/2018 faig Batxillerat en un altre... quin centre poso a la sol.licitud? I quins professors m'han de fer la carta de recomanació?

Posa el teu centre actual i si ets seleccionat/da per al programa ja et demanarem les dades del centre on faràs Batxillerat de cara al setembre. El tutor i el professor que t'han de fer la carta de recomanació són els que et coneixen, per tant els del teu centre actual.

5. Quan es tanquen les inscripcions del curs?

Es tanquen segons la data que s’indica al calendari, 8 de maig de 2017 (data màxima per a rebre també les recomanacions dels professors). Pots consultar el calendari complet aquí.

6. Em puc apuntar a més d’un curs del Bojos per la ciència?

Sí. En el cas que et presentis al 1r període d’inscripcions (Bojos per la salut i l’alimentació) i no siguis seleccionat et pots presentar al 2n període d’inscripcions (Bojos per la ciència: bioquímica, biomedicina, bioenginyeria, química, economia, física, matemàtiques, natura, noves tecnologies). Dins d’aquest 2n període et pots inscriure fins a dos cursos, tot i que si passes el procés de selecció de tots dos, finalment n’hauràs d’escollir un. No en pots fer dos alhora.

7. Si ja he format part d’algun altre programa de Bojos per la ciència durant el cus 2016/2017 mentre feia 1r de batxillerat, em puc presentar a aquest curs de Bojos per la salut i l'alimentació o als cursos de Bojos per la ciència 2018 dirigit també a estudiants de 2n de Batxillerat?

Sí, és totalment compatible, sempre que no es tracti del mateix curs. Tampoc es poden fer dos cursos alhora de Bojos per la Ciència.

8. Si estic participant o he participat a altres cursos de la Fundació Catalunya-La Pedrera com el Joves i Ciència o al BIYSC, em puc presentar al procés de selecció del Bojos per la ciència?

Sí, és totalment compatible sempre i quan compleixis el requisits d’accés.

9. Si enguany, que faig 4t d'ESO, m'he presentat al Joves i ciència i no he entrat al programa, em puc presentar al Bojos per la salut i l'alimentació?

Sí. Va adreçat a estudiants que l'any vinnet faran 1r o 2n de Batxillerat i si t'apassiona la ciència, i en concret l'àmbit de la salut, t'hi pots inscriure.

10. Quin cost té?

Cada estudiant seleccionat farà l’aportació de 150 euros en concepte d'inscripció. Les despeses de l’acció formativa en sí corren a càrrec de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

11. Si tinc consultes sobre logística del programa (les inscripcions, el calendari, el pagament etc.) a qui puc fer la consulta? Ho pots fer a través de coneixement@fcatalunyalapedrera.com

12. I si tinc una consulta sobre el contingut del curs?

Pots trobar la informació dins de l'apartat sobre el Programa i el Calendari aquí o ho pots fer a través de coneixement@fcatalunyalapedrera.com i nosaltres contactarem amb els centres de recerca pertinents.