Fundació Catalunya-La Pedrera

La Fundació Catalunya-La Pedrera és una fundació privada de règim especial que neix l’1 de gener de 2013 per respondre a una nova realitat social, i fer-ho amb una nova visió.

Des de la Fundació Catalunya-La Pedrera ens mouen les persones, volem ajudar a construir un país millor creant oportunitats. Amb aquesta premissa sempre present desenvolupem projectes que facin de motor transformador en l'àmbit Social, Cultural, Mediambiental, d'Alimentació i de Coneixement, educació i recerca. Precisament des d'aquest darrer àmbit volem fer-ho amb el que considerem tres eines molt importants: educació, ciència i pensament crític.

• Educació: volem provocar accions d’innovació educativa i oferir oportunitats a aquells joves que estan en risc de sortir del sistema: garantint la seva formació garantim un  millor futur per a ells i un millor futur per al país.
  • Ciència: Juntament amb l’educació, la ciència, la recerca i el desenvolupament del coneixement faran que el futur de tothom, tant a nivell individual com col·lectiu, sigui millor. Seguim apostant pels projectes que permetin detectar, atraure i retenir el talent a Catalunya, col·laborant amb institucions científiques, donant a conèixer la feina dels diferents centres de recerca, apropant la investigació al carrer, apropant la investigació a i la passió per les assignatures a les escoles, oferint oportunitats a joves científics perquè puguin desenvolupar el seu talent,  estimulant l’interès per les carreres científiques.Volem contribuir a tenir els científics millor preparats, els volem conèixer de ben joves i els volem acompanyar durant la seva carrera.
  • Pensament crític:  A través d'activitats adreçades al públic general, creem  àmbits de trobada a la nostra seu de La Pedrera entre experts científics o mèdics amb estudiants o joves que estan iniciant la seva carrera professional. Així va néixer Ciència after work. I,més en l’àmbit de les humanitats continuarem els diàlegs entre reconeguts intel·lectuals en el programa Converses a La Pedrera.

En el programa Bojos per la ciència, i en concret el Bojos per la salut i l'alimentació, hi conflueixen aquests tres aspectes educació, ciència i pensamanet crític per fomentar les vocacions científiques entre els estudiants de Batxillerat.

La Fundació Catalunya-La Pedrera aposta pels projectes que permetin detectar, atraure i retenir el talent a Catalunya, col·laborant amb institucions científiques, donant a conèixer la feina dels diferents centres de recerca, apropant la investigació al carrer, apropant la investigació i la passió per les assignatures a les escoles, oferint oportunitats a joves científics perquè puguin desenvolupar el seu talent, i estimulant l’interès per les carreres científiques.

Sessió inaugural

Lloc: Fundació Catalunya-La Pedrera. Auditori de La Pedrera. Passeig de Gràcia, 92. Barcelona

Sessió

6 d'octubre de 2017